متاسفانه هفته قبل نتونستم گزارش هفتگی بنویسم و در نهایت این شد که دوشنبه خواستم بنویسم و بیخیال شدم. در هر صورت این هفته آخرین هفته ماه مهر هستش و تصمیم گرفتم یک نکته کلی رو بگم و کارهایی که این هفته نوشتم رو ارائه بدم.

روزمرگی و یادگیری

همیشه به این موضوع باور داشتم که یادگیری تنها زمانی به درستی پیش میره که به یه امر روزمره تبدیل بشه. یعنی همونجوری که شما به صورت روزانه غذا می‌خورید، می‌خوابید، می‌نوشید و… یادگیری هم باید به همچین چیزی تبدیل بشه. در غیر اینصورت یادگیری نمی‌تونه خیلی موفقیت آمیز پیش بره.

سال‌ها بود که این موضوع سرمشق زندگی‌م بوده و متاسفانه چند ماهیه به دلیل حجم زیاد کار نتونستم به این صورت پیش برم و در نتیجه خلاء خیلی عجیب و غریبی رو تجربه می‌کنم و متاسفانه هنوز راه حلی براش پیدا نکردم.

همیشه یادتون باشه که مهمترین کاری که برای یادگیری باید انجام بدید اینه که حتما روزانه پیش برید. حتی اگر شده روزی نیم ساعت برای یادگیری وقت بذارید. روزانه نیم ساعت وقت گذاشتن برای یادگیری خیلی بهتر از هشت ساعت وقت گذاشتن یکبار در هفته است!

برای اینکه درک بهتری از این موضوع داشته باشید می‌تونید مقاله زیر رو بخونید:

Continuous learning

گزارش تولید محتوا هفته آخر مهر ماه

مطلبی که این هفته توی همین وبلاگ منتشر شد به نظرم یکی از مهمترین مطالب آموزشی هستش که توی وب فارسی کمتر پیدا میشه: چگونگی نوشتن مستندنویسی و یک فیلم آموزشی.

عناوین نوشته شده برای وبسایت راکت

  • لینکدین برای توسعه‌دهندگان
  • آسان‌ترین و سخت‌ترین زبان‌های برنامه نویسی برای یادگیری
  • معرفی چهار ORM برای نودجی‌اس
  • نسخه ۲۱ نودجی‌اس منتشر شد!

وبسایت پچیم

تمرکز این هفته روی یوزکیس‌ها در وبسایت پچیم بوده.

عناوین نوشته شده برای وبلاگ هم‌روش

  • چطور مهندس دوآپس شویم؟
  • پاد چیست؟