گزارش هفتگی ۱۴ مهر – بروزرسانی‌ها

این هفته تصمیم بر این شد تا سه هفته بیشتر از اینکه تمرکزمون رو روی تولید محتوا بذاریم، محتواهای قبلی وبسایت شرکت رو بروزرسانی کنیم. حالا این موضوع دلیل اصلی‌ش مربوط میشه به سئو وبسایت و تلنگر اصلی این موضوع رو هم مدیر بخش SEO و مدیر اصلی سایت زد.

توی این گزارش هفتگی هم می‌خوام از اهمیت این کار و چرایی انجامش بگم و همچنین گزارشی از کارهای مختلفی که انجام دادم رو تحویل میدم.

چرا باید محتوا رو هر چند وقت یکبار بروزرسانی کنیم؟

زمانی که محتوای منتشر شده‌ای رو بروزرسانی می‌کنید، بعد از چندی، گوگل متوجه تغییرات خواهد شد. وقتی هم که متوجه چنین تغییراتی در محتوای قبلی شما بشه و بفهمه که چیزهای جدیدی رو بهش اضافه کردید، یک امتیاز جدید برای وبسایت‌تون به حساب می‌آد.

اما جدای از اینکه بدون هیچ شکی بروزرسانی محتوا روی بهبود وضعیت سئو محتوا تاثیرگذاره روی وضعیت مارکتینگ محتواتون هم تاثیر مثبتی میذاره.

تصور کنید که یک مقاله یا لینکی رو دارید که بازدید خیلی بالایی داشته و الانم داره. حالا ۵ سال از منتشر کردنش می‌گذره و بعضی از موضوعات مربوط به اون لینک ممکنه صحت نداشته باشه یا با گذر زمان تغییراتی کرده باشه. برای اینکه اون لینک همچنان بازدید خوبی داشته باشه و بتونه کاربرها رو به خودش جذب کنه نیاز به تغییر داره!

برای اینکه متوجه بشید که بروزرسانی مطالب چقدر اهمیت داره و چطوری باید این کار رو انجام بدید پیشنهاد می‌کنم مطلب وبسایت Databox رو مطالعه کنید.

تصمیم به یادگیری Dart/Flutter

بنده شغل‌م کارشناس تولید محتواست و در همین راستا چند ماهی میشه به صورت تخصصی مشغول یادگیری On-Page و Off-Page SEO هستم و تا به اینجا کار هم خیلی روند رو دوست داشتم.

اما من قبل از اینکه هر کدوم اینا باشم برنامه نویس هستم و دوست دارم که دوباره وارد این حوزه بشم. به همین خاطر در یک تصمیم نه چندان ناگهانی تصمیم گرفتم تا دارت/فلاتر رو یاد بگیرم.

دلایل خیلی زیادی هم برای این انتخاب ندارم ولی چون تجربه توسعه موبایل اپلیکیشن رو نداشتم دوست دارم اینو هم امتحان کنم و خدا رو چه دیدی، شاید یه سال دیگه عنوان شغلی‌م شد Junior Dart/Flutter Developer.

با دارت فعلا شروع می‌کنم تا سینتکس‌ش رو خوب یاد بگیرم و عجله‌ای هم ندارم هر روز یه بخش کوچیک رو یاد بگیرم حله. چون ساعت کاری زیادی دارم نمی‌رسم زیاد وقت بذارم وگرنه اون عنوان شغلی رو توی یه ماه بدست می‌آوردم.

گزارش تولید محتوا هفته دوم مهر ماه

عارضم به حضورتون که این هفته یه مطلب به نظر خودم خیلی خوب توی وبلاگ نوشتم که مطمئنا می‌تونه یه سری نکات آموزشی برای همه کارشناسان تولید محتوا و دیجیتال مارکترها داشته باشه:

برای وبسایت راکت بیشتر کارها مربوط به بازنویسی و بروزرسانی لینک‌های قدیمی بود و به همین دلیل مطالب زیادی رو منتشر نکردیم:

برای وبسایت پچیم فرایند تولید محتوا کمی متفاوت بود. ازم خواستند که به جای تولید محتوا وبلاگ، روی ویرایش مستندات و نوشتن Usecaseهاشون کار بکنم که به نوع خودش چالش جالب و لذت بخشی بود.

برای وبلاگ هم‌روش هم یک مطلب با عنوان «داکر ایمیج چیست؟» نوشتم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *