۵۰ راز طراحی وب – شماره ۱

هرصفحه‌ای که در وبسایت شما وجود دارد یک تبلیغ است

به صفحات وبسایت‌تون مثل تبلیغات نگاه کنید. منظورم از این قضیه اینه که هر صفحه‌ای باید یک نقطه و اهداف و مفهوم داشته باشه. اهداف می‌تونن مواردی مثل زیر باشن:

  • برای ایجاد کنش توسط بازدیدکننده
  • برای کمک به بازدیدکننده در جهت یافتن چیزی که بهش نیاز داره
  • برای گرفتن اطلاعات
  • یا برای ارتباط برقرار کردن با یک‌سری داده‌ها و اطلاعات خاص

زمانی که کاربری وارد وبسایت میشه و بدون رسیدن به این اهداف وبسایت رو ترک می‌کنه به این مفهومه که اون صفحه از وبسایت شما شکست خورده.

هرصفحه از وبسایت شما شبیه به تبلیغاته، این صفحه یا برای نمایش اطلاعات و محتوای صرف، یک کنش، دریافت اطلاعات از کاربران و یا اطلاع دادن از صفحه‌ای دیگر ساخته میشه. هدف دیگری در کار نیست.

وقتی صفحه شما به خوبی کار بکنه به این معناست که مخاطب به هدفش رسیده. به همین خاطر اونا بیشتر وبسایت رو نگاه می‌کنن و صفحات دیگه‌ش رو بررسی می‌کنن. اما وقتی که صفحه شکست بخوره توقف می‌کنن و به کلی صفحه و وبسایت شما رو ترک می‌کنند.

هروقتی که شروع به ساختن یک وبسایت یا برگه جدید کردید از خودتان این سوال رو پرسیدید که هدف این صفحه چیه؟ این صفحه برای چه چیزی تبلیغ میکنه؟

در کنار این اهداف همیشه سعی کنید که به بهترین شکل ممکن این اهداف رو تحویل بدید.

منبع